Ingyenes kulcsszókutató eszközök, amiket bárki használhat

Keresőoptimalizálás -SEO Keresőoptimalizálás -SEO

Ingyenes kulcsszókutató eszközök, amiket bárki használhat

A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás (SEO), a tartalommarketing és az online jelenlét egyik alapvető pillére, amely minden weboldal tulajdonos, blogger vagy online vállalkozás számára nélkülözhetetlen. Az interneten naponta több millió keresés történik, és csak azok a weboldalak tudnak kitűnni a tömegből, amelyek a megfelelő kulcsszavakat használják, hogy elérjék célközönségüket. Sokan azt gondolják, hogy a kulcsszókutatáshoz drága, előfizetéses eszközök szükségesek, pedig rengeteg ingyenes lehetőség is rendelkezésre áll. Ezek az eszközök segítenek feltérképezni, hogy milyen kifejezéseket használnak az emberek, amikor egy adott témára keresnek – így sokkal hatékonyabban tudjuk optimalizálni tartalmainkat.

A következő cikkben részletesen bemutatjuk, hogy miért fontos a kulcsszókutatás még azoknak is, akik most kezdik az online tartalomgyártást, illetve azoknak, akik már rutinosabbak. Áttekintjük a legjobb, bárki számára elérhető ingyenes kulcsszókutató eszközöket, és megmutatjuk, melyik mire jó. Segítünk abban is, hogyan válaszd ki a céljaidhoz legjobban illeszkedő eszközt, hiszen eltérő igények más-más megoldást kívánnak. Megosztunk tippeket az ingyenes eszközök hatékony használatához, hogy ne csak adatokat gyűjts, hanem valóban értékes információkat is kinyerhess belőlük.

Bemutatunk néhány gyakran előforduló hibát is, amelyeket érdemes elkerülni kulcsszókutatás közben, hogy elkerüld a felesleges munkát vagy a rossz irányba terelést. A cikk végén egy átfogó GYIK (Gyakran Ismételt Kérdések) részben válaszolunk a leggyakoribb kérdésekre, így akkor is választ kapsz, ha valamilyen apróbb részletben bizonytalan lennél.

Célunk, hogy cikkünkkel bárki, akár teljesen kezdőként, akár tapasztaltabb felhasználóként képes legyen magabiztosan és eredményesen használni az ingyenes kulcsszókutató eszközöket. Megmutatjuk, milyen előnyökkel és hátrányokkal járnak ezek a megoldások, és hogyan kerülheted el a gyakori buktatókat. Nem csak technikai leírást kapsz, hanem konkrét példákat, számokat, tippeket, amikkel azonnal nekiállhatsz saját kulcsszókutatásodnak – teljesen ingyen. Olvass tovább, és fedezd fel, hogyan növelheted online sikereidet költségek nélkül!


Miért fontos a kulcsszókutatás mindenki számára?

A kulcsszókutatás kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy egy weboldal vagy blog mennyire sikeres a keresőkben. Nem elég egyszerűen csak tartalmat gyártani; tudni kell, hogy az emberek milyen szavakat és kifejezéseket írnak be a Google-be vagy más keresőkbe, amikor információt keresnek. A kulcsszókutatás segít megérteni a célközönséged igényeit, szokásait és problémáit, így tartalmaid pontosan azokra a kérdésekre adnak választ, amelyek valóban érdeklik a felhasználókat.

Gondolj bele: lehet, hogy te “kerékpár karbantartás”-ra írsz cikket, de a legtöbben “bicikli szervizelés” szóra keresnek. Ha nem használod a megfelelő kulcsszavakat, cikkeid elkerülhetik a célcsoportot, még akkor is, ha remek tartalommal rendelkezel. A kulcsszókutatás tehát nem csak a SEO alapja, hanem a sikeres online kommunikáció záloga is, hiszen csak így érhetsz el minél több releváns látogatót organikusan, azaz fizetett hirdetések nélkül.

Ez a folyamat mindenkinek hasznos, legyél blogger, céges weboldal-tulajdonos, webáruház üzemeltető vagy nonprofit szervezet. Nem számít, milyen területen dolgozol, az online verseny egyre élesebb, és csak azok a weboldalak maradnak talpon, amelyek időt és energiát fordítanak a kulcsszókutatásra. Ráadásul az ingyenes eszközöknek köszönhetően ez már nem csak a nagyvállalatok kiváltsága!

Az is fontos, hogy a kulcsszókutatás során szerzett adatok nemcsak az oldalad optimalizálásában, hanem a termékfejlesztésben, hirdetésekben és ügyfélszolgálatban is hasznosak lehetnek. Ha tudod, mire keresnek rá az emberek, könnyebben alakíthatod termékeidet vagy szolgáltatásaidat is ezekhez az igényekhez. Így csökken a piacra lépési kockázat, és növekszik az esélye a sikernek.

Ingyenes kulcsszókutató eszközök rövid bemutatása

Az online világban számtalan ingyenes kulcsszókutató eszköz érhető el, amelyek között vannak teljesen szabadon használhatók, regisztráció nélküliek, illetve olyanok is, amelyek ingyenes verziót biztosítanak néhány korlátozással. Ezek az eszközök egyszerű, gyors információt adnak a keresett kulcsszavakról, azok keresési mennyiségéről, versenyképességéről és további ötleteket is kínálnak.

1. Google Kulcsszótervező (Google Keyword Planner)

A Google saját eszköze, amely eredetileg AdWords (ma Google Ads) felhasználóknak készült, de SEO célokra is kiváló. Előnye, hogy közvetlenül a Google keresési adataira támaszkodik, így megbízható forrásnak számít. Hátránya, hogy teljes adatokhoz regisztráció, sőt, gyakran aktív kampány szükséges, de alapadatokat így is kinyerhetünk. Megmutatja a keresési volumeneket, trendeket, és javaslatokat is ad kapcsolódó kulcsszavakra.

2. Answer the Public

Ez az eszköz vizuálisan jeleníti meg, hogy milyen kérdéseket és keresőkifejezéseket írnak be az emberek egy adott kulcsszóval kapcsolatban. Kifejezetten hasznos blogtémákhoz, tartalomötletekhez, vagy ha szeretnéd tudni, milyen problémákkal küzdenek a felhasználók. Ingyenes verziója naponta néhány keresést engedélyez, de gyors ötletgyűjtéshez tökéletes.

3. Ubersuggest

Az Ubersuggest az egyik legismertebb ingyenes kulcsszókutató eszköz, amelyet Neil Patel fejlesztett. Különlegessége, hogy részletes adatokat (keresési volumen, nehézség, CPC, trendek) ad a kulcsszavakról, sőt, domain elemzést és versenytárselemzést is kínál. Az ingyenes verzió napi 3-5 lekérdezést biztosít, de ezekkel már komoly kutatómunkát végezhetsz.

4. Keyword Surfer

Ez egy Chrome böngészőbővítmény, amely közvetlenül a Google keresőoldalán jeleníti meg a keresési volumeneket és kapcsolódó kulcsszavakat. Gyors, kényelmes megoldás, ha böngészés közben azonnali adatokat szeretnél. Ráadásul teljesen ingyenes, nincs szükség külön regisztrációra, és magyar nyelvű keresésekhez is használható.

5. Google Trends

A Google Trends segítségével nyomon követheted, hogy egy adott kulcsszó népszerűsége hogyan változik az időben. Ez különösen fontos lehet akkor, ha szezonális vagy trend-alapú tartalomra optimalizálsz. Megnézheted, mikor éri el a csúcspontját egy keresési kifejezés, sőt, régiók szerint is szűrhetsz.

6. Keyword Tool.io (ingyenes verzió)

Ez az eszköz a Google Autocomplete (automatikus kiegészítés) funkcióját használja. Ezáltal olyan hosszú, long-tail kulcsszavakat is megtalálhatsz, amelyekre kevesebben gondolnak, de fontos keresési forrást jelenthetnek. Az ingyenes verzió csak a kulcsszavakat mutatja, de a keresési volumenhez már prémium előfizetés kell.

7. Moz Keyword Explorer (limitált ingyenes keresések)

A Moz egy elismert SEO vállalat, amely ingyenesen havi 10 keresést enged a Keyword Explorer eszközével. Részletes elemzést kapsz a kulcsszó nehézségéről, potenciális forgalmáról és a top találatokról. Kiváló kiindulópont, ha fontos számodra a minőségi elemzés.

8. SEMSTORM vagy SimilarWeb (ingyenes próbaverziók)

Ezek az eszközök általában prémium szolgáltatásokat kínálnak, de van ingyenes próbaverziójuk is, ahol korlátozott számú kulcsszókutatást végezhetsz. Ezekkel komplexebb elemzést végezhetsz, különösen, ha versenytársakat szeretnél elemezni.

Az alábbi táblázatban összefoglaljuk az előbb említett eszközök legfontosabb előnyeit és hátrányait:

Eszköz neve Előnyök Hátrányok Magyar nyelv támogatás
Google Kulcsszótervező Pontos, Google-adatok Regisztráció, aktív kampány kell Igen
Answer the Public Vizualizáció, kérdés-ötletek Limitált keresés, lassú néha Igen
Ubersuggest Részletes adatok, domain elem. Napi lekérdezés limit Igen
Keyword Surfer Azonnali adatok böngészőben Nincs történeti trend Igen
Google Trends Trend-elemzés, régió szerint Pontos számok hiánya Igen
Keyword Tool.io Long-tail javaslatok Volumen csak fizetősen Igen
Moz Keyword Explorer Minőségi elemzés Kevés ingyenes keresés Közvetetten
SEMSTORM / SimilarWeb Versenytárs elemzés Próbaverzió időkorlátos Igen

Hogyan válasszunk megfelelő eszközt a céljainkhoz?

A kulcsszókutató eszközök között könnyű elveszni, hiszen mindegyik mást tud, másra specializálódott. Az első lépés tehát mindig az, hogy tűzd ki a konkrét célodat: például blogbejegyzést szeretnél írni, egy új webáruházat indítani, vagy éppen meglévő oldaladat optimalizálni. Ennek megfelelően kell kiválasztani az eszközt, amely a leginkább segít a célod elérésében.

Ha blogötleteket, tartalom témákat keresel, érdemes az Answer the Public vagy a Google Trends használatával kezdeni. Ezek az eszközök megmutatják, hogy az adott kulcsszóval kapcsolatban milyen kérdések, témák érdeklik az embereket, és mikor aktuális egy téma. Például, ha a “karácsonyi ajándék ötletek” kulcsszót vizsgálod, a Google Trends megmutatja, hogy november végén, december elején ugrik meg a keresési mennyiség – így időzítheted a tartalom megjelenését.

Ha konkrét keresési volumenekre, versenytárs elemzésre vagy kíváncsi, az Ubersuggest, a Google Kulcsszótervező vagy a Moz Keyword Explorer lehet számodra a legjobb választás. Ezekkel láthatod, mennyien keresnek egy adott kifejezésre havonta, mennyire nehéz az adott kulcsszóra előre kerülni, illetve milyen konkurens tartalmak vannak. Egy webáruház esetén például fontos, hogy az általad kínált termékekhez kapcsolódó kulcsszavak keresettek legyenek, de ne legyenek túlzottan telítettek.

Ha gyors, böngészés közbeni adatokat szeretnél, például miközben új cikkeket írsz vagy keresel, a Keyword Surfer böngészőbővítmény szinte észrevétlenül adja meg a szükséges információkat. Ez különösen akkor hasznos, ha több kulcsszó között vacillálsz, vagy épp inspirációra vágysz.

Ne feledd, hogy az eszközök kombinálásától válik igazán hatékonnyá a kulcsszókutatás. Egyik sem tökéletes önmagában, de együtt használva sokkal teljesebb képet kaphatsz. Indíts például az Answer the Publicbal, majd a kapott ötleteket ellenőrizd le Ubersuggestben vagy a Google Kulcsszótervezőben. Ha több weboldalad van, vagy külön figyeled a trendeket, a Google Trends lehet a barátod. Ha pedig versenytársaid kulcsszavait szeretnéd “kikémlelni”, akkor a SEMSTORM vagy a SimilarWeb próbaverziójával érdemes kísérletezni.

Milyen szempontok alapján érdemes választani?

  • Felhasználási cél: Blog, webáruház, szolgáltatás, YouTube, stb.
  • Nyelvi támogatás: Magyar kulcsszavakra is működik-e?
  • Adatkör: Keresési volumen, trend, versenytársak, CPC, stb.
  • Limitációk: Hány keresést enged naponta/havonta?
  • Felhasználói élmény: Egyszerű, átlátható kezelőfelület?
  • Exportálási lehetőség: Ki tudod menteni az adatokat?

Ezeket a szempontokat szem előtt tartva válassz, és ne félj kipróbálni többféle eszközt is, hiszen az ingyenes verziókkal kockázat nélkül tesztelhetsz.

Tippek az ingyenes eszközök hatékony használatához

Az ingyenes kulcsszókutató eszközök – bár korlátozottabbak a fizetős társaiknál – kis kreativitással és rutinnal meglepően értékes eredményeket adhatnak. Íme néhány tipp, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőlük:

1. Kombináld az eszközöket!

Ne ragadj le egynél! Ha például az Ubersuggest limitál napi 3 keresést, keress rá a legfontosabb kulcsszavaidra, majd a kapcsolódó ötleteket ellenőrizd a Keyword Tool.io vagy a Keyword Surfer segítségével. A különböző eszközök eltérő adatbázissal dolgoznak, így eltérő ötleteket is kaphatsz.

2. Fókuszálj a long-tail kulcsszavakra!

A hosszabb, összetettebb kulcsszavak (pl. “legjobb kerékpár Budapest gyerekeknek”) kisebb versennyel, de magasabb konverzióval bírnak. Ezeket az ötleteket az Answer the Public vagy a Keyword Tool.io kiválóan megmutatja, majd a keresési volumenüket érdemes leellenőrizni az Ubersuggestben vagy a Kulcsszótervezőben.

3. Ne hagyd figyelmen kívül a szezonális trendeket!

A Google Trends vagy akár az Ubersuggest is képes megmutatni, mikor a legkeresettebb egy adott téma. Pl. “nyári utazási tippek” júniusban, “vírus elleni védekezés” járvány idején, “karácsonyi ajándék ötletek” decemberben. Időzítsd a tartalmad megjelenését, hogy elérd a csúcs keresési időszakot.

4. Exportáld, rendszerezd az adatokat!

A legtöbb eszköz engedélyez CSV vagy Excel exportot, de ha nem, egyszerű másolással is létrehozhatsz saját kulcsszólistát. Készíts táblázatot a fontos adatokról (kulcsszó, keresési volumen, nehézség, ötletforrás), így átláthatóbb lesz a munka.

5. Figyeld a versenytársaidat!

Az Ubersuggest vagy a Moz lehetőséget ad arra, hogy egy konkrét domaint is elemezz. Nézd meg, milyen kulcsszavakra rangsorolnak jól mások, és próbáld meg ezeket a kulcsszavakat beépíteni saját stratégiádba.

6. Állíts össze kulcsszó-csoportokat!

Ne csak egy-egy kulcsszóra optimalizálj, hanem építs fel egy tartalom-struktúrát (pl. fő kulcsszó: “kerékpár”, alkulcsszók: “gyerek kerékpár”, “kerékpár karbantartás”, “kerékpár vásárlás tippek”). Így egyszerre több keresési szándékot is lefedsz, és jobban rangsorolhatsz a Google-ban.

7. Használd a Google automatikus kiegészítést!

Már a Google kereső ablakába beírva is láthatod, milyen javaslatokat dob fel az algoritmus. Ezeket a javaslatokat az eszközök (pl. Keyword Tool.io) is gyűjtik, de manuálisan is feljegyezheted őket.

8. Ne csak a keresési volument nézd!

Néha egy alacsonyabb keresési számú kulcsszó is lehet aranybánya, ha kevés a verseny vagy pontosan célzott közönséget ér el. A kulcsszó nehézségi mutatója (pl. “SEO Difficulty” Ubersuggestben) is mérvadó lehet.

9. Frissítsd rendszeresen a kulcsszólistád!

A keresési trendek változnak, új témák, szavak jelennek meg (pl. “AI generált tartalom”, “okos otthon 2024”). Évente legalább egyszer nézd át és frissítsd a kulcsszókutatásod eredményeit!

10. Kérj visszajelzést a célcsoportodtól!

Ha bizonytalan vagy, mit keresnek az emberek, indíts közösségi médiás szavazást, kérdezd meg az ügyfeleket, vagy nézz utána tematikus csoportokban. Ezekből az adatokból nagyon értékes, “rejtett” kulcsszavakra is rálelhetsz.

Gyakori hibák kulcsszókutatás során, és elkerülésük

A kulcsszókutatás során számos apró – vagy éppen jelentős – hibát el lehet követni, amelyek visszavetik a SEO-s vagy tartalomkészítési eredményeket. Az alábbiakban bemutatjuk a leggyakoribb hibákat és azok elkerülésének módjait:

1. Csak a magas keresési volumenre optimalizálsz

Sokan kizárólag a legnagyobb keresési volumenű kulcsszavakat vadásszák, bízva abban, hogy így több látogatót szereznek. Azonban ezen kulcsszavakra általában óriási a verseny, így nehéz előre kerülni velük. A megoldás: kombináld a fő kulcsszavakat long-tail (3-4 szavas) kifejezésekkel, amelyek kisebb konkurenciával bírnak, de erősebb konverziót hoznak.

2. Nem nézed a kulcsszó relevanciáját

Nem minden magas keresési volumenű kulcsszó illik a te oldalad, terméked, vagy közönséged témájához. Például egy “kerékpárlánc” kulcsszó sok találatot hoz, de ha te csak elektromos kerékpárokat árulsz, lehet, hogy ezek a felhasználók nem fognak vásárolni. Mindig gondold végig, mennyire kapcsolódik a kulcsszó a tényleges tartalmadhoz és céljaidhoz!

3. Elavult eszközöket vagy adatokat használsz

Az online világ gyorsan változik. Egy 2-3 évvel ezelőtti kulcsszókutatás már könnyen elavult. Használj friss, aktuális adatokat, és nézz utána, hogy az általad választott eszközök valóban naprakészek-e.

4. Csak egyetlen eszközre hagyatkozol

Mint már említettük, minden eszköznek vannak erősségei és gyengéi. Soha ne használd kizárólag csak az Ubersuggestet vagy csak a Keyword Tool.io-t! Kombináld a különböző forrásokat, és keresztellenőrizd az adatokat.

5. Nem figyelsz a kulcsszó nehézségre (difficulty)

A keresési volumen mellett fontos, hogy egy kulcsszóra mennyire könnyű előre kerülni. Ez általában egy “difficulty” vagy “competition” mutató, amit az eszközök megadnak (pl. 0-100-as skálán). Keress egyensúlyt a volumen és a nehézség között: 300 keresés/hó és 30-40-es nehézség sokszor jobb, mint 10 000 keresés/hó és 80-as nehézség.

6. Átveszed a konkurencia kulcsszavait gondolkodás nélkül

Érdemes megnézni, mire rangsorol jól a konkurencia, de ne másold le őket egy az egyben. Próbálj meg egyedi, sajátos kulcsszavakat vagy variációkat keresni, amelyek jobban illenek a te stílusodhoz, termékeidhez.

7. Nem nézed a felhasználói szándékot (search intent)

Egy adott kulcsszóra rákeresők szándéka nagyon eltérő lehet: keresnek információt, vásárolni akarnak, vagy csak összehasonlítanak. Optimalizáld a tartalmad a keresési szándékhoz: példák, összehasonlítás, vásárlási útmutató, stb.

8. Figyelmen kívül hagyod a helyi kereséseket

Ha helyi vállalkozás vagy, nagyon fontos, hogy a helyi kulcsszavakat (pl. “kerékpár bolt Debrecen”) is kutasd. Használj helymegjelöléseket, és nézd meg, milyen találatokat ad például a Google Maps vagy a “közelben” típusú keresések.

9. Túl sok felületes kulcsszót használsz egy oldalon

Ha egy oldalt vagy cikket túl sok, egymástól eltérő kulcsszóra próbálsz optimalizálni, az eredmény általában zavaros, rosszul rangsorolt tartalom lesz. Fókuszálj egy fő kulcsszóra és néhány kapcsolódó alkulcsszóra, így a Google is könnyebben felismeri a tartalom fő témáját.

10. Elfelejted az elemzést és az utólagos mérést

Kulcsszókutatás után is fontos rendszeresen ellenőrizni, hogy mely kulcsszavakkal, mely tartalmak teljesítenek jól. Használj Google Search Console-t vagy analitikai eszközöket, hogy visszamérd a beépített kulcsszavak eredményét, és folyamatosan optimalizálj.


GYIK – Gyakran Ismételt Kérdések 🙋‍♂️🙋‍♀️

1. Mennyire pontosak az ingyenes kulcsszókutató eszközök adatai? 🤔
Az ingyenes eszközök általában közelítő értékeket adnak, nem annyira részletesek, mint a fizetős társaik. Azonban trendek, ötletek gyűjtésére és az első lépésekhez tökéletesen alkalmasak.

2. Lehet-e magyar nyelven is kulcsszókutatást végezni ezekkel az eszközökkel? 🇭🇺
Igen, az említett eszközök többsége támogatja a magyar nyelvet, de néhánynál (pl. Moz, SEMSTORM) érdemes ellenőrizni az adatbázis frissességét.

3. Milyen gyakran érdemes kulcsszókutatást végezni? 📅
Ajánlott legalább évente egyszer frissíteni a kulcsszólistát, de dinamikus piacokon akár negyedévente is lehet.

4. Ingyenes eszközökből hogyan tudom exportálni az adatokat? 💾
Sok eszköz (pl. Ubersuggest, Kulcsszótervező) engedélyezi a CSV/Excel exportot. Ahol nincs ilyen funkció, másolással vagy képernyőmentéssel menthetsz.

5. A long-tail kulcsszavak tényleg hatékonyabbak kis oldalaknak? 🧐
Igen! Kevesebb a verseny, pontosabb a célzás, és nagyobb az esély a konverzióra.

6. Hogyan találom meg, hogy egy kulcsszó mekkora versennyel bír? 🏆
Az eszközök (pl. Ubersuggest, Moz) megadják a “nehézség” vagy “difficulty” mutatót. 0-100-as skálán minél magasabb, annál nehezebb előre jutni.

7. Mit jelent a “search intent”, és miért fontos? 🔍
Azt jelzi, milyen céllal keresnek rá egy szóra (vásárlás, információ, összehasonlítás). Ha nem az intent szerint optimalizálsz, nem lesz eredménye a tartalmadnak.

8. Melyik eszköz a legjobb YouTube vagy videós kulcsszókutatáshoz? 🎥
YouTube-hoz érdemes a TubeBuddy vagy a vidIQ bővítményeket kipróbálni, de az Ubersuggest és a Google Trends is ad ötleteket.

9. Hogyan tudok versenytársat elemezni ingyen? 🕵️‍♂️
Az Ubersuggestben vagy a SimilarWeb próbaverziójában megadhatod a konkurens domainjét, és láthatod, milyen kulcsszavakra rangsorolnak jól.

10. Mi a legnagyobb előnye az ingyenes eszközök használatának? 💡
Költséghatékonyan, gyorsan és kockázatmentesen ismerheted meg a piacod és növelheted a látogatottságod – így akár már ma elindulhatsz a siker felé vezető úton!


Reméljük, hogy cikkünkkel sikerült átfogó képet adni az ingyenes kulcsszókutató eszközök világáról, és most már te is bátran, magabiztosan vághatsz bele saját kulcsszókutatásodba – akár teljesen ingyen!

Keresőoptimalizáláshoz profi Seo szakembert keresel? Azonnal használható, gyors megoldások a Google irányelvei alapján.

Elérhetőségeim:

Burai Barbi SEO szakértő
Burai Barbi SEO szakértő

Burai Barbi SEO szakemberSEO szakértő

Telefon: +36-30-242-9494

E-mail: info(kukac)honlapseo.hu

Web: HonlapSEO

Eredményes keresőoptimalizáláshoz profi SEO szakembert keresel?

Vedd fel Velem a kapcsolatot